teisipäev, 17. aprill 2018

Reede 13

Siin ma jälle olen. Mitteblogimiseks vabandusi pole peale selle, et lihtsalt ei ole viitsinud. Mitte laiskuse mitte-viitsimine, vaid ma-ei-taha-võtta-ette-mitmetunnist-eesti-keelega-seonduvat-üritust mitte-viitsimine. Blogipostitus on siis ühest suvalisest päevast mu elus, mis juhtus olema reede 13. 

(I will provide english text little later, its late right now and the estonian one took long time)

7.05  Ärkan selle peale, et vanem õde Agu, kellega jagan tuba, paneb mulle käe õlale ja ütleb “Levante” (Ärka). Võtan öökapilt telefoni, et vaadata, mis ilm täna on ja teha oluline otsus- püksid või seelik. 20kraadi - täna panen kindlasti püksid, õues sama hästi kui talv. Panen riidesse, teen tualetitoimetused, viskan veel viimased asjad kotti ja teen peegli ees paar endlit. Lihtsalt mainin, et see viimane tegevus ei ole osa mu hommikurutiinist.

Koolivorm. Käin lõpuklassis ja meil on meie kujundatud pusad ja pluusid, tavalisest koolivormist olen kirjutanud


7.18 Lähen alla. Siiani pole keegi midagi öelnud, sest kõik on väsinud ning on vara ja külm. Astume uksest välja ja hakkame kooli poole jalutama. Õue astudes teeb Min (mu keskmine õde) kommentaari, kui külm tegelikult on ning terve tee räägime napisõnaliselt sellest.



7.24 Astume kooliväravatest sisse. Kool on kodule mõnusalt lähedal, 2 kvartalit jalutamist. Astume kooliuksest sisse ja juba tuleb hakata rahvahordidest läbimurdma, sest keegi ei taha külma tõttu õues olla. Koos Aguga lähme klassi, paneme kotid laudadele ja tervitame põsemusidega kõiki 7 inimest, kes seal on.

7.28 Meie klassi “järelevaataja” Martin kamandab meid lipuheiskamiseks klassist välja (meie koolis ei ole klassijuhatajaid, mitme klassi peale on hoopis nn järelevaataja, kes jagab meile informatsiooni, märgib puudujaid jne). Klassist välja astudes näeme just kohalejõudnud sünnipäevalast Chulat. Soovime talle põgusalt õnne, sest nagu alati, oleme rahvarände ristteel ja kõigil ees.

7.33 Koputatakse mikrile ja algab peaigahommikune lipuheiskamine. Selleks ürituseks oleme ennast klasside ja soo kaupa siseõuele ümber lipu üles rivistanud (pilti njetu). Heisatakse lipp ja loetakse palve ning seejärel hakkavad tunnid.

Tühi kooliõu, ma ei tahtnud suvaliselt inimestest pilti teha

(bioloogia)
7.37  Oleme tagasi klassis, õpetaja tulekuga saabub mingi vaikuse taoline asi ning laulame Chulale sünnipäeva laulu. Terve tunni räägib õpetaja sellest, et koolis ei tohi matet juua ja klassiruumis ei tohi süüa. Meie, õpilaste jaoks on see kui bingovõit- kui 1-2 last räägivad õpetajaga, siis ülejäänud saavad oma unetunnid täis, teha järgmise tunni kodust tööd või niisama arutada nädalavahetuse plaane. Mingi hetk hüppab läbi ka Martin ning toob endaga kaasa klassipäeviku, tahvlilapi ning natuke kriiti. Ta märgib üles puudujad ning korjab kokku meie cuadernos de comucaciones. See on selline ekooli/õpilaspäeviku taoline asi, kuhu kirjutame üles olulised asjad (Nt: täna lahkume koolist varem) ja lapsevanem peab sinna allkirja panema. (pilt) Mul läks korra südame alt külmaks, sest igasuguse mälu jaoks on natuke vara. Mu kõrval istuv Chiari ütleb mulle, et mul on hambapastat näos...nojah siis. Kui tunni lõpuni on ca 15minutit, lõpetab õpetaja monoloogi ning räägime klassi dekoreerimisest.



8.46 Käib kell ja võtan kotist välja oma Oreo alfajore. Sellega on selline tore lugu, et poes maksab ta 17$, koolipuhvetis aga 25$!! Tuleb Martin ja kamandab kõik klassist välja. Lähen otsin Aideeni, vahetusõpilase Saksamaalt, üles. Söön ja kuulan Aideeni, sest rääkimiseks on vara ja külm.

9.00 Käib kell, Aideen kaob oma klassi ja mu klass chillib niisama, sest vahepeal on natuke soojemaks läinud ja õues on mõnusalt fresco. Õpetaja tulekuga liigume klassi. Orientación en Contexto Laboral ehk OCL (karjäärinõustamine?). Ka selles tunnis räägib õpetaja oma 10 minutit mate joomisest koolis. Meil oli koduseks tööks vaja küsitleda erinevatest vanuse gruppidest inimesi (pilt ja seletus). Lasin Colol, õe parimal sõbrannal, kontrollida üle, sest hispaania keele kirjalik grammatika annab soovida. Väga hull ei olnudki. Tunnis rääkisime tööeetikast ning tunni lõpus ulatasin õpetajale oma koduse töö. Ta nägi üllatunud välja, ta ei oodanud, et mina ka seda teeksin. Üldiselt, õpetajad ei oota minust ega Aideenist väga, et me kaasa, koduseid ja hindelisi töid teeksime. Aga samas, miks me ei peaks neid tegema?

10.20 Käib vahetunni kell ning koos Aideeniga lähme Silviat, YFUkat, kes meie koolis töötab, otsima. See ettevõtmine ei kanna vilja ning hoopis lähme küsime ühelt klassiõelt, mida kujutab üks ÜRO üritus, kuhu end kirja panime. Põhimõtteliselt, valime ühe riigi ja siis räägime mingist teemast korrelatsioonis valitud riigiga ning see on võistlus. Süda vajus saapasäärde. Aga järgmine lause oli, et võisteldakse paaris. Vaatasime Aideeniga üksteisele otsa ja justkui ühest suust ütlesime “We are SO gonna win this” (Me võidame selle täiega ära)

10.38 Kuigi tund on juba 8minutit käinud, on klassis lärm üle pea. Jälle topelttund bioloogiat. Paneme paika kaks kuupäeva närvisüsteemi hindeliseks tööks. Õpetaja dikteerib ette küsimused, mis on ka kodune töö ja hakkame neid “vaikselt” lahendama. Aga on reede viimane tund ja kõik chillivad umbes niisama

11.44 Kõik pakivad asjad ja õpetaja teeb klassikalise märkuse, et meil on veel __ minutit, mis te pakite. Täna jäi õpetaja puudumisel viimane tund ära ja kool on 11.50 läbi. Mina, Agu ja Colo pooljookseme meie poole, Agu vahetab kotisisu koogi vastu ja juba jalutame bussipeatusesse, et sõita Chula poole ta sünnipäeva tähistama.

12.22 Jõuame Chula juurde. Sööme empanadasid ja räägime niisama elust enesest. Mängime kolm raundi UNOt, millest ma kaks võitsin. Naaseme kööki, asetame koogile küünla ja laulame. 

16.43 Lahkume Chula juurest ja mina lähen hispaania keele tundi. Tund toimub mu keele ja kirjanduse õpetaja kodus. Aideen on juba seal, kui jõuan. Joome matet, sööme küpsiseid ja kookosekooki. Räägime niisama elust ja teeme ekstra selle postituse jaoks selfi (pilt). Tunnis tegeleme grammatikaga ja oleme niisama mõnusad

Grupipilt. Mina, Dulce, Virginia, Aideen


18.42 Aideen ja mina lahkume ning otsime San Martinilt (tänav) kohta, kus saaks ta bussikaardile raha laadida. Kõnnime pea 12 kvartalit enne, kui leiame koha, kus saab laadida ja mis on lahti ka. Saadan ta bussipeatusesse ning jalutan koju.

19.14 Astun koduuksest sisse, tervitan ema ja Mini ning vajun voodisse riiete ja muude asjade vahele magama. 

21.20 Ärkan oma hilisest siestast ja lähen pesen hambad. Tunnen, et all tehakse midagi väga head süüa, kuid kohe ei kliki lõhna järgi ära täpselt mida. Unise peaga peaaegu kukun trepil. Astun kööki ja näen, et täna sööme tacosid. Seest käib väike VIPII läbi, sest tacod on üheks mu lemmikasjaks saanud. 

22.17 Vahepeal on jõudnud Nacho, ma olen kooliriided koduste dresside vastu vahetanud ja me hakkame lõpuks sööma 

Takoümbrised on puudu, aga ma ei teinud hiljem pilti

23.06 Lõpetame söömise ning kuulame Ed Sheeranit. Ühes laulus hääldab ta ‘muru’ hästi britipäraselt ja mu inglisekeelt õppiv õde ei saanud aru ning küsis mult. Minul oli aga natuke juhe hetk ning ütlesin pasto asemel pastel, mis tähendab kooki. Ma sain ise ka aru, et vale sõna, seega seletasin ja keegi parandas siis mind.

23.18 Lähen üles, et pesema minna, kuid kuulen, et hakkab Ed Sheerani Shape of you. Jooksen alla ja trepi viimasel astmel laulan kõvasti esimese salmi. Min vaatab korra natuke imelikult, aga samas laulab ise ka kaasa. Lähen käin pesemas

1.03 Vaatame Paper House’i hooaja viimast osa, joome kohvi ja sööme väikeseid ja fancysid alfajore.


2.17 Heidan lõpuks magama

Mis veel

 Natuke pilte Rosariost











 Mõni päev teeme ise oma pastat

 Kui väikseid lapsi ei taheta kuidagi basseini lubada, siis kuidagi ikka lubatakse


Ühe poe aknal magab mõnikord see kiisu

 See tuli aprilli algul, aga sellegi poolest oli tore kingitus
Lihavõtetel tegime ise oma šokolaadmune
 Aideen kinkis mulle sünnipäevaks selle kana ning laupäeval enne väljaminekut tegin nalja pärast pilti sellega ning see tuli isegi suht hea pilt.
....jah


Ma üritan leida endas seda motivatsiooni, et lähiajal veel kirjutada, aga lubadusi ma andma ei hakka. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar